Todoist – prosty, darmowy menedżer zadań

Todoist ManagerTrudno sobie w dzisiejszych czasach wyobrazić możliwości zapanowania nad wszystkimi zadaniami nie mając pod ręką narzędzia, które w sposób automatyczny stworzy nam uporządkowaną listę zadań do wykonania. Todoist – bo o nim mowa – to bardzo prosty organizator / menedżer zadań, do którego mamy dostęp w każdej chwili i praktycznie z każdego urządzenia.

Gmail i Todoist

Jeśli korzystasz z poczty gmail masz od razu dostęp do swoich zadań z pomocą wtyczki, która działa razem z pocztą gmail. W momencie otwarcia skrzynki odbiorczej w dolnym prawym rogu okna przeglądarki pojawi się belka z menedżerem Todoist. Klikając w nią można od razu sprawdzić jakie mamy zadania na dziś do wykonania jak również w bardzo prosty sposób możemy dodać kolejne zadania. Codziennie dostaniemy też na pocztę raport o zrealizowanych i zaplanowanych zadaniach. Dodatek działa na platformie Firefox oraz Chrome.

Todoist manager

Zadania cykliczne

Ciekawa, z mojego punktu widzenia, jest forma ustawiania czasów i terminów cyklicznych dla kolejnych zadań. Jeśli mamy projekt nad którym będziemy pracować co 2 dzień o godzinie 15tej począwszy od następnego czwartku to w polu wprowadzania daty nie musimy się w żaden sposób gimnastykować tylko wpisujemy po polsku: co 2 dni o 15:00 początek następny czwartek . Po ukończeniu zadania cyklicznego, nasz wpis zostanie przeniesiony do kolejnej, wybranej daty.

Praca grupowa

Jeżeli wspólnie pracujemy nad jednym projektem można w bardzo prosty sposób przypisywać zadania poszczególnym osobom i automatycznie otrzymywać powiadomienia o zmianach. Jest to wydajniejsza forma pracy niż klasyczna wymiana mailowa pomiędzy współpracownikami, a dzięki synchronizacji w czasie rzeczywistym, mamy dostęp do aktualnych danych w zasadzie na każdym urządzeniu i platformie.

Wersja darmowa czy premium?

Gdy potrzebujemy narzędzia dla zwykłej organizacji pracy i tworzenia list zadań – wersja bezpłatna powinna w zupełności wystarczyć. Dla bardziej wymagających użytkowników istnieje możliwość zakupu wersji premium, w której jest szereg dodatkowych funkcjonalności ułatwiających codzienną organizację. Można m. in. przypinać do zadań dodatkowe notatki i załączniki, otrzymywać powiadomienia o nadchodzących zadaniach via email lub sms czy też tworzyć etykiety ułatwiające grupowanie zadań.

Pełne porównanie wersji płatnej i darmowej znajduje się tutaj.

Może Ci się również spodoba