Szkolenie pracowników z obsługi klienta
Osoby korzystające z usług różnych firm mają w dzisiejszych czasach spore oczekiwania. Nie wystarczy już tylko miła aparycja i uprzejmość sprzedawcy czy pracownika obsługi. Liczą się konkretne umiejętności oraz cechy, na które zwraca się uwagę. Niezależnie od branży, warto więc przeszkolić swoich pracowników z różnych technik obsługi, aby potrafili oni reprezentować firmę na jak najwyższym poziomie.
Czego mogą nauczyć się pracownicy na takim szkoleniu?
- Przede wszystkim, tego w jaki sposób zbudować pozytywną relację z klientem i jak propagować pozytywny wizerunek reprezentowanej przez siebie firmy – bardzo często cała firma postrzegana jest bowiem przez pryzmat osób w niej pracujących.
- W jaki sposób należy nawiązywać kontakt z klientem i jak go nie stracić.
- Technik radzenia sobie ze swoimi emocjami podczas trudnych rozmów – klienci bywają różni i niekiedy nie zachowują się kulturalnie. Pracownik w żadnej branży nie może sobie na to pozwolić – jego reakcja zawsze musi być dyplomatyczna.
- Szkolenie wskaże, jakich błędów nie wolno popełniać i jak się przed nimi wystrzegać.
W zależności od potrzeb firmy, pracownicy powinni zostać przeszkoleni z obsługi klienta bezpośrednio – w jego domu lub w siedzibie firmy, jak również z obsługi telefonicznej lub mailowej.
Szkolenia z obsługi klienta – dlaczego warto?
Wszystkie szanujące się firmy, niezależnie od swojej specyfiki pracy, prowadzą takie spotkania dla osób pracujących w obsłudze klientów. Każdy z pracowników powinien być przygotowany na to, aby umieć odpowiednio się zachować i zareagować. Podczas takich szkoleń, pracownicy poznają również różne typy klientów i schematy ich zachować. Dzięki temu, uczą się, w jaki sposób należy postąpić w danej sytuacji – szkolenia pozwalają na zapamiętanie utartych, pozytywnych schematów zachowań, które doceni każdy pracodawca.
Oto przykładowe, konkretne zagadnienia poruszane na szkoleniach:
- Kim jest klient i jakie są jego oczekiwania?
- Znaczenie pierwszego kontaktu z klientem
- Przepisy na dobrą komunikację z klientem
- Prowadzenie efektywnej rozmowy z klientem
- Kontakt z klientem stałym, a nowym
- Główne osobowości klientów
- Zasady prezentacji handlowej
Warto zatem zdecydować się na okresowe szkolenia dla wszystkich swoich pracowników, jak również każdorazowo szkolić nowych pracowników firmy, którzy mają w przyszłości pracować właśnie z klientami, aby potrafili oni godnie reprezentować swoją firmę, radzić sobie w trudnych sytuacjach i działać efektywnie.
Naucz się obsługiwać klienta na szkoleniu w firmie Maciołek&Wspólnicy