Yugma SE (Skype Edition) dla prowadzenia szkoleń online
Jeśli chcesz szybko zorganizować szkolenie online dla niewielkiej liczby uczestników nie ponosząc przy tym żadnych kosztów warto skorzystać z narzędzi, które już znasz. Jeżeli korzystasz już ze Skype’a, możesz zrealizować swoje pierwsze szkolenie za pomocą wtyczki Yugma. Yugma to dodatek do skype, który umożliwia współdzielenie pulpitów. Od momentu rejestracji konta w Yugma mamy 15 dni do przetestowania wszystkich funkcjonalności znajdujących się w wersji Pro. Po tym okresie można dalej korzystać z oprogramowania w darmowej, choć nieco okrojonej wersji.
W wersji Free możemy przeprowadzić trwającą 2 godziny wideokonferencję z maksymalnie 20 uczestnikami. W wersji Pro można dodatkowo przekazać pełną kontrolę nad naszym ekranem innemu uczestnikowi sesji, nagrywać screencasty oraz udostępniać pliki. Bardzo ciekawą funkcjonalnością jest możliwość stworzenia tablicy do rysowania, na której prezenter może obrazowo wytłumaczyć zagadnienia trudne do opisania własnymi słowami.
Poniżej znajdziesz zestawienie funkcjonalności Yugma w wersji Free oraz Pro:
Yugma Free | Yugma Pro | |
Liczba uczestników pojedynczej sesji | 20 | Bez ograniczeń |
Czas spotkania / Liczba spotkań możliwych do przeprowadzenia w ciągu dnia | 2h | Bez ograniczeń |
Telekonferencje (opcjonalna usługa dla dużych grup) | TAK | TAK |
Czat (publiczny/prywatny) | TAK | TAK |
Konfigurowalny widget (przycisk do umieszczenia na stronie, w stopce e-maila itp.) | TAK | TAK |
Kompatybilność z s.o. Windows, Mac oraz Linux (32-bit) | TAK | TAK |
Integracja ze Skype | TAK | TAK |
Współdzielenie pulpitu w trybie View Only (w trybie VO uczestnicy nie muszą instalować aplikacji) | 15 dni | TAK |
Przekazywanie kontroli nad myszką i klawiaturą innym uczestnikom sesji | 15 dni | TAK |
Zmiana aktualnego prezentera | 15 dni | TAK |
Tablica do notatek oraz rysunków (whiteboard) | 15 dni | TAK |
Harmonogram spotkań | 15 dni | TAK |
Nagrywanie i odtwarzanie sesji | 15 dni | TAK |
Przestrzeń dyskowa na współdzielenie plików (do 100MB) | 15 dni | TAK |
Współdzielenie konkretnej aplikacji (ukrywanie pozostałej części pulpitu) | 15 dni | TAK |
Obsługa kilku monitorów | 15 dni | TAK |
Ankieta z pytaniami | 15 dni | TAK |
Q&A | 15 dni | TAK |
Przejmowanie kontroli nad ekranem innego uczestnika (helpdesk) | 15 dni | TAK |
Rejestracja użytkowników | BRAK | TAK |
Wsparcie techniczne | FAQ, Support Page, Forum | Email, Telefon oraz WWW |
Wyświetlanie reklam | TAK | NIE |
Instalacja dodatku jest bardzo prosta. W programie skype wybierasz Narzędzia > Dodatki > Pobierz dodatki. W oknie Menedżer dodatków Skype w polu Przeszukaj Dodatki wpisujesz Yugma. Instalujesz wybrany dodatek.
Zainstalowany plugin znajdziesz już na liście dodatków skype. Po uruchomieniu programu decydujesz czy będziesz “hostem” czy też będziesz podłączać się do istniejącej sesji – czyli w tym wypadku musisz znać ID sesji.
Jeżeli wybrałeś opcję “Host a Meeting”, czyli tryb prezentera, możesz już wysłać zaproszenia osób znajdujących się na Twojej liście kontaktów Skype’a. Wybierasz INVITE CONTACTS, aby wysłać zaproszenia.
Zaproszenia możesz wysłać bezpośrednio wybranym użytkownikom skype’a – zaznaczasz na liście osobę i za pomocą klawisza ADD dodajesz do listy.
Możesz również wysłać zaproszenia do osób, których nie masz na liście. Wystarczy, że w polu Enter email address wpiszesz adres e-mail użytkownika. Wszyscy uczestnicy spotkania otrzymują linka, który umożliwi im dołączenie do sesji. Klawiszem “Begin Sharing” uruchamiasz sesję – udostępniasz swój pulpit uczestnikom spotkania.
Jak każda darmowa wersja ma swoje plusy i minusy, ale na początek, jeżeli chcesz się zapoznać z tematem szkoleń w wersji LIVE – warto skorzystać.