eduSQUARE narzędziem kształcenia nauczycieli w zakresie wykorzystania e-learningu
Największym sukcesem dla marki jest sytuacja, gdy jej nazwą określa się potocznie całą grupę produktów, które sygnuje. Co prawda eduSQUARE nie jest jeszcze synonimem słów „platforma e-learningowa” ale właśnie została wybrana do kształcenia nauczycieli w zakresie wykorzystania e-learningu w dydaktyce, w ramach projektu realizowanego przez Politechnikę Warszawską oraz Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Projektów Unijnych.
Jest nam niezmiernie miło poinformować, że platforma eduSQUARE została wybrana jako narzędzie, które obsłuży realizację projektu „Czas e-Nauczycieli: nowoczesna wiedza i metodyka w dydaktyce”, organizowanego wspólnie przez Ośrodek Kształcenia Na Odległość Politechniki Warszawskiej (OKNO) oraz Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Projektów Unijnych. Projekt rozpoczął się w połowie września bieżącego roku i potrwa dwa lata.
– Cała sprawa może wydawać się nieco zawiła – nasza platforma e-learningowa zostanie wykorzystana do kształcenia nauczycieli w zakresie korzystania z e-learningu jako formy kształcenia – wyjaśnia Łukasz Miedziński, Kierownik projektu eduSQUARE – Udział w takim projekcie jest dla nas bardzo ważny, gdyż jednym z celów naszej firmy jest propagowanie wykorzystania e-learningu oraz blended learningu w edukacji. Jesteśmy dumni z tego, że Politechnika Warszawska zdecydowała się powierzyć właśnie nam tak istotnego zadanie.
Grupą docelową projektu są nauczyciele szkół średnich z województwa mazowieckiego, głównie z ośrodków wiejskich. W ramach projektu przeprowadzone zostaną kursy (metodą blended learning) z zakresu technik kształcenia na odległość oraz różnych technologii IT stosowanych w dydaktyce. Łącznie, przeprowadzonych zostanie 11 różnych kursów, z których w każdym uczestniczyło będzie od 12 do 36 osób. Część kursów będzie uruchamianych 2- lub 3-krotnie.
Podczas całego okresu trwania kursów, nauczyciele-kursanci będą mieli dostęp do różnego rodzaju materiałów szkoleniowych. Umożliwiony im będzie także stały kontakt z wykładowcami, zarówno w formie osobistych spotkań na Politechnice, jak i kontaktu zdalnego z wykorzystaniem Wirtualnej Klasy eduSQUARE. „Zaliczenie” będzie odbywało się głównie na podstawie projektów wykonywanych samodzielnie przez uczestników.
źródło: informacja prasowa