Certyfikacja ISO 9001 – 5 powodów, dla których firmy jej potrzebują

Certyfikacja ISO 9001 jest niezwykle popularna wśród wielu organizacji. Jest standardem systemu zarządzania jakością (QMS) i przynosi korzyści każdej firmie, która chce iść tą drogą. Warto jednak sprawdzić, które z nich są najbardziej istotne i dlaczego mają tak ogromny wpływ na rozwój przedsiębiorstw.

1. Zwiększenie przychodów 

Współpraca między firmami jest obecnie jednym z najlepszych rozwiązań, by utrzymać się na rynku i docierać do większego grona klientów. Przedsiębiorstwa niechętnie jednak łączą się z organizacjami, jeśli wcześniej nie była przeprowadzona w nich certyfikacja ISO 9001. Świadczy ona o ustandaryzowanych procesach produkcyjnych, przemyślanym działaniu i nastawieniu na rozwój, a wszystkie z tych aspektów są niezwykle ważne dla uzyskania większych przychodów. 

2. Poprawa jakości firmy i produktów

Jednym z rezultatów przyjęcia systemu zarządzania jakością powinien być wyższy poziom usług i produktów, procesów, a także działania całej organizacji. Istnieje wiele definicji „jakości”, a te najbardziej trafne określają ją jako „zgodność z wymaganiami” i „zdatnością do użytku”. Dobrze zaprojektowana, skutecznie wdrożona certyfikacja ISO 9001 może sprawić, że firma stanie się liderem jakości.  

Więcej o korzyściach wynikających z certyfikacji ISO 9001 można przeczytać na stronie https://www.bureauveritas.pl/home/about-us/our-business/certification/management-systems/quality

3. Zwiększenie zadowolenia z produktów

Jakość oznacza, że ​​to, co jest produkowane, będzie zgodne z oczekiwaniami klientów. Wpłynie to na mniejszą ilość skarg i szybsze rozwiązywanie problemów. Certyfikacja ISO 9001 to także szybsze reagowanie na zmiany i trendy w branżach – przełączenie procesów, modyfikowanie ich lub ustalanie nowej strategii jest o wiele prostsze, gdy wszystko działa w sposób ustandaryzowany. 

4. Pozytywny wpływ na pracowników

Certyfikacja ISO 9001 może wzmocnić pozycję i morale pracowników. System zarządzania jakością zapewni im jasne oczekiwania (cele jakościowe i opisy stanowisk pracy), narzędzia do wykonywania pracy (procedury i instrukcje) oraz szybką informację zwrotną na temat ich wydajności (metryki procesu). 

5. Poprawia wydajność, zmniejsza ilość odpadów i oszczędza pieniądze

Certyfikacja ISO 9001 umożliwia firmie osiągnięcie doskonałości w wielu różnych aspektach. W miarę jak procesy się poprawiają, stają się bardziej spójne, a cele są osiągane z większą regularnością, widoczne będą namacalne wyniki. 

Może Ci się również spodoba