Moodle 2.0 – profesjonalna platforma e-learningowa

Moodle 2.0 nadchodzi wielkimi krokami!Jak to zwykle bywa w przypadku wypuszczania nowych wersji w Moodle 2.0 poprawionych zostało wiele błędów oraz dodano mnóstwo nowych rzeczy, dzięki którym Moodle jest wciąż najpotężniejszym narzędziem e-laerningowym z jakim miałam do czynienia. Minimalne wymagania systemowe konfiguracji serwera dla wersji 2.0 to: PHP 5.2.8, MySQL 5.0.25 (lub Postgres 8.3 / MSSQL 2005 / Oracle 10.2).

Nowy Moodle to przede wszystkim możliwość tworzenia grup społecznościowych na poziomie całej platformy oraz dostęp do plików i repozytoriów dzięki czemu łatwiejsza jest komunikacja i wymiana informacji z zewnętrznymi platformami typu Facebook, Flickr, Google Docs czy Mahara. Zobacz, krótką, aczkolwiek konkretną prezentację systemu Moodle:

httpv://www.youtube.com/watch?v=WvCIv5KCbeE

Co nowego?
Huby społecznościowe – teraz każdy może stworzyć własny hub społecznościowy – jest to po prostu katalog z kursami z dostępem publicznym/prywatnym. Każdy nauczyciel może publikować oraz promować własne kursy w różnych hubach

Repozytoria – integracja z zewnętrznymi platformami , dzięki czemu bardzo łatwo można wczytać do Moodle różnego rodzaju dokumenty i multimedia za pomocą interfejsu AJAX. Obecnie Moodle posiada wtyczki m.in. do następujących systemów: Flickr, Google Docs, Mahara, Picasa, Wikimedia, Youtube i in.

Portfolio – wszelkie dane można eksportować do zewnętrznych systemów w różnych formatach – LEAP2A, HTML, tekst, zdjęcia, PDF. W 2.0 mamy wtyczki do Box.net, Flickr, Google Docs, Mahara oraz Picasa.

Nowy Moodle to naturalnie zmiany w nawigacji co znacznie ułatwia uczestnikom poruszanie się po kursie,  a także usprawnienia silnika Moodle m.in. szybsze działanie kopii zapasowych. Jeżeli chcesz się zapoznać ze wszystkimi zmianami i poprawkami w nowym Moodle 2.0 zapraszam na stronę Moodle 2.0 release notes.

Wszystkie nowości oraz rezultaty testów będę jeszcze szczegółowo opisywać i testować na łamach tego bloga, więc zapraszam!

Możesz również polubić…