Cisco Webex – wideokonferencje, szkolenia, seminaria, wsparcie techniczne

Cisco WebEx to niewątpliwie jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi do obsługi szkoleń, seminariów, wszelkiego rodzaju eventów on-line czy też świadczenia usług wsparcia technicznego dla klientów. Pozwala na przeprowadzanie konferencji internetowych z udziałem kilku, kilkudziesięciu czy nawet kilkuset uczestników jednocześnie. Każdą sesję można nagrywać i udostępniać uczestnikom, którzy nie mogli brać udziału w spotkaniu na żywo.

WebEx występuje w modelu SaaS (Software as a service – polega na udostępnieniu oprogramowania jako usługi), co oznacza, że oprócz posiadania przeglądarki internetowej i wykupionego abonamentu nie ma potrzeby instalacji i konfiguracji własnych serwerów, dbania o ich utrzymywanie, backup, support itp.

Do nawiązania wideokonferencji WebEx wystarczy zaopatrzyć się w:

  • komputer lub dowolne urządzenie mobilne (BlackBerry, iPhone, iPad) z podłączeniem do Internetu,
  • połączenie audio – z komputera lub z telefonu,
  • opcjonalnie kamerę internetową.

Webex występuje w kilku wariantach w zależności od przeznaczenia:

Meeting Center – przeznaczony do organizowania wszelkiego rodzaju wirtualnych spotkań biznesowych. Bardzo dobrze sprawdza się w dużych przedsiębiorstwach zatrudniających pracowników rozproszonych po całym świecie, którzy pracują wspólnie nad jakimś zadaniem;

Event Center – sprawdza się w przeprowadzaniu kampanii marketingowych, prezentacji nowych produktów i rozwiązań. Odbiorca nie musi posiadać konta Webex, aby uczestniczyć w prezentacji. Możliwa jest realizacja dużych prezentacji nawet do 3000 uczestników.

Training Center – moduł specjalnie dedykowany do prowadzenia szkoleń on-line. W tej wersji istnieje możliwość korzystania z bogatego wachlarza narzędzi pozwalających na przeprowadzanie testów, quizów, ankiet. Trener może podzielić uczestników szkoleń na mniejsze grupy oraz przełączać się pomiędzy nimi. Z każdym uczestnikiem możliwe jest nawiązywanie  indywidualnej komunikacji za pomocą okna czatu.

Remote support – narzędzie przeznaczone do świadczenia usług zdalnego wsparcia technicznego. Dzięki niemu istnieje możliwość logowania się na zdalnym komputerze z uprawnieniami administratora oraz przeprowadzanie wszelkich operacji związanych z rozwiązaniem problemu po stronie klienta. Możliwy jest transfer plików oraz rejestrowanie każdej sesji.

Cisco Webex ma już swoich zwolenników praktycznie na całym świecie, również w Polsce. Miesięczny koszt korzystania z podstawowego narzędzia Cisco Webex – Meeting Center – to $49.

Może Ci się również spodoba