Jak stworzyć prezentację prezi – przewodnik po aplikacji
Prezi błyskawicznie podbija rynek prezentacji multimedialnych, na dzień dzisiejszy blisko 50 mln ludzi na świecie korzysta właśnie z tego narzędzia. Rosnąca popularność nowoczesnych technologii coraz częściej spycha na dalszy plan dobrze znanego Microsoft PowerPoint’a. Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem prezi, a przymierzasz się do zastosowania tego narzędzia w swojej pracy zapoznaj się z poniższym przewodnikiem tworzenia prezentacji w Prezi.
Jak stworzyć prezentację prezi?
Założenie konta na prezi.com
Na dzień dzisiejszy mamy do dyspozycji 4 typy kont: Public, Enjoy, Pro, Teams. Na początek wystarczy konto Public – jeżeli chcesz trochę potrenować i zapoznać się z możliwościami aplikacji to jest to jak najbardziej odpowiedni plan wykorzystania. Może okazać się, że nie przypadnie Ci do gustu, więc w przypadku wybrania opcji darmowej niczym nie ryzykujesz.
W przypadku osób, które chcą korzystać aktywnie z Prezi w pracy powinny się zdecydować na wersję płatną. Chodzi głównie o większą kontrolę nad naszą prezentacją – w planie darmowym każda nowo tworzona prezentacja jest dostępna publiczna i nie ma możliwości jej ‘ukrycia’. W wersjach płatnych możemy nadać prezentacji status “prywaty”, dodać własne logo czy też dysponować większą przestrzenią dyskową.
Trochę inaczej sytuacja przedstawia się w pakiecie Prezi dla Edukacji. Jeżeli jesteś studentem lub pracownikiem instytucji edukacyjnej możesz za darmo tworzyć prezentacje z własnym logiem i nadawać im status “prywatny”. Wystarczy, że w trakcie rejestracji podasz adres e-mail znajdujący się w domenie instytucji edukacyjnej. Jeśli jesteś pracownikiem szkolnym, uczelnianym i nie masz takiego adresu, zgłoś się do administratora sieci informatycznej swojej instytucji edukacyjnej.
Przejdźmy zatem do zakładania konta.
Po wyborze planu (na start wybierzemy Public) zostaniemy przeniesieni na stronę, w której musimy uzupełnić swoje dane w formularzu rejestracyjnym (hasło musi się składać z co najmniej 8 znaków). Jeżeli posiadasz konto na Facebook lub Linkedin nie musisz uzupełniać formularza – możesz skorzystać z danych logowania do portalu społecznościowego klikając w odpowiedni link pod formularzem: Linkedin lub Facebook. Po zalogowaniu się do serwisu możemy od razu zacząć tworzyć nową prezentację. W każdej chwili możesz przejść na wyższy plan wybierając we własnym profilu opcję Upgrade now.