Czy pozycjonowanie platformy edukacyjnej jest opłacalne?

Czy pozycjonowanie platformy edukacyjnej jest opłacalne?
Czy pozycjonowanie platformy edukacyjnej jest opłacalne?

Pozycjonowanie platformy edukacyjnej, czyli wybicie jej na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania ma na celu pozyskanie nowych użytkowników jest przemyślanym posunięciem reklamowym, jednak czy potrzebnym? Czy platformy służące edukacji potrzebują reklamy?

Dopasowanie

Formę promocji witryny zawsze należy dopasować do jej specyfiki, tematyki oraz klientów lub użytkowników – miejsc przez nich odwiedzanych, gustów i preferencji, a także kanałów komunikacji, jakimi się posługują. W przypadku potrzeby rozreklamowania platformy edukacyjnej, od razu widać, że mamy do czynienia z użytkownikiem stosunkowo młodym, który poszukuje specjalistycznej wiedzy na konkretny temat. Platform edukacyjnych poszukują zazwyczaj internauci, którzy już są wstępnie obeznani ze sposobem ich działania lub całkowicie zdecydowani na poszerzenie swoich kompetencji tą drogą. Najczęściej spotykane platformy online oferują materiały dydaktyczne z dziedzin takich jak języki obce, IT, e-commerce, niektóre kierunki studiów podyplomowych oraz materiały dotyczące samorozwoju, technik medytacji lub relaksacji. Warto również wspomnieć, że platformy e-learningowe cieszą się coraz większą popularnością w instytucjach edukacyjnych. Wiedza przekazywana jest w formie nagrań video, zwanych najczęściej tutorialami, a także tekstowej.

Potrzeba

Czy platformy edukacyjne potrzebują pozycjonowania? Naszym zdaniem jak najbardziej; jak już zostało wspomniane, w zdecydowanej większości wypadków są poszukiwane przez internautów, którzy już są zdecydowani co do skorzystania z ich usług. Dlatego do wypromowania konkretnej platformy potrzeba najczęściej dostarczenia użytkownikowi informacji o jej istnieniu i ofercie, do czego bardzo dobrze przydaje się pozycjonowanie. Ta metoda promocji sprawia, że internauta, po wpisaniu w wyszukiwarkę potrzebnych mu kursów dostaje odpowiedź w postaci listy witryn oferujących w zasobach swoich kursów i szkoleń ten zakres wiedzy. Jak wiadomo, najczęściej wybierane pozycje znajdują się na najwyższych miejscach wyników wyszukiwania – dlatego zdecydowanie warto się tam znaleźć. Korzyści wynikające z pozycjonowania stron www są dla większości czytelników znane. Należą do nich między innymi pozyskiwanie nowych klientów i użytkowników, spopularyzowanie swojej marki w Internecie, brak nachalności charakterystycznej dla tradycyjnych form promocji oraz stosunkowo niski koszt takiej formy reklamy.
Platformy edukacyjne to coraz bardziej popularne rozwiązanie dla osób potrzebujących podniesienia swoich umiejętności, które nie mają czasu lub fizycznych możliwości uczestniczenia w tradycyjnym kursie.

Możesz również polubić…