Zarządzanie projektami z Gantter dla Google Drive

Zarządzanie projektami z Gantter Google Drive
Zarządzanie projektami z Gantter Google Drive

Na co dzień nie rozstaję się z narzędziami Google – poczta, kalendarz, drive, analytics to chleb powszedni. Wszystko co można zintegrować z Google znacznie ułatwia mi życie… i naturalnie mam jeden „panel sterowania” zawsze pod ręką. Pierwsze zetknięcie z Gantter parę lat temu nie było dla mnie jakimś przełomowym wydarzeniem, gdyż wtedy nie było to oprogramowanie, które odpowiadałoby specyficznemu charakterowi projektów, które musiałam realizować. Dzisiaj aplikacja wraca do moich łask i towarzyszy praktycznie każdego dnia.

Zarządzanie projektami z Gantter

Gantter dla Google Drive jest to aplikacja internetowa do zarządzania projektami, coś w stylu MS Project. Pozwala importować projekty stworzone w programie MS Project (pliki mpp) oraz wyeksportować zadania do fomatu PDF, PNG oraz XML. Czego powinniśmy oczekiwać od takiej aplikacji? Oczywiście typowych funkcjonalności oprogramowania do zarządzania projektami, a mianowicie planowanie zadań  z określeniem czasu ich trwania, przydzielanie im określonych zasobów oraz budowanie zależności między poszczególnymi zadaniami.

Gantter - właściwości projektu

Gantter – właściwości projektu

W aplikacji można budować wszystkie zadania od podstaw i stworzyć na bazie całości własny szablon, bądź też skorzystać za symbolicznego 1 dolara z jednego z gotowych szablonów, których na chwilę obecną jest dość sporo w chmurze InQuest Technologies Inc.

Gotowy szablon biblioteki iQ Subscription

Gotowy szablon z biblioteki iQ

Do każdego zadania możemy przypisać osobę, która będzie odpowiedzialna za jego wykonanie – wyznaczymy czas i koszt pracy włożony w realizację danego zadania. Określimy długość dnia pracy (w godzinach) wraz z wyznaczeniem domyślnej godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy, liczbę dni pracujących w tygodniu oraz liczbę dni pracujących w miesiącu.

Gantter - konfiguracja czasu trwania projektu

Gantter – konfiguracja czasu trwania projektu

Do każdego zadania możemy przypisać notatkę, nadać status kamienia milowego oraz  procent jego ukończenia. Dzięki temu łatwo można kontrolować postępy w pracy nad zadaniami poszczególnych osób zaangażowanych bezpośrednio w realizację projektu.

Widok zadań w panelu Gantter

Widok zadań w panelu Gantter

W zależności od rodzaju i charakteru zadania można przypisywać również określone statusy ryzyka, np. przy przekroczenie budżetu projektu czy nie dotrzymania terminu.

Utworzony harmonogram zadań zapiszemy na dysku Google, co pozwoli nam go wczytać ponownie przy kontynuowaniu pracy nad projektem. Należy też zaznaczyć, że harmonogram kamieni milowych, czyli poszczególnych faz projektu, możemy zapisać w formacie iCal, czyli standardowym formacie używanym do przenoszenia danych kalendarza. I naturalnie to co chyba istotne – automatyczny zapis w czasie rzeczywistym, tak jak w przypadku popularnych narzędzi Google.

Dla osób, które na cenią sobie pracę w chmurze, Gantter może stanowić ciekawą alternatywę dla komercyjnych rozwiązań w obszarze zarządzania projektami.

Może Ci się również spodoba