Jak wybrać firmę szkoleniową?

Jak wybrać firmę szkoleniową?
Jak wybrać firmę szkoleniową?

Niemal w każdej branży stały rozwój kompetencji to coś, bez czego trudno utrzymać przewagę konkurencyjną. Można uczyć się na własnych błędach, ale lepiej (i szybciej) zyskać wsparcie kogoś, kto już posiada przydatną wiedzę i jest gotów się nią podzielić. Właśnie z tego powodu wielu przedsiębiorców interesuje się wysyłaniem swoich pracowników na szkolenia. Jak jednak wybrać firmę szkoleniową, z której usług faktycznie warto skorzystać?

Dopasowanie do potrzeb

Większość ofert dotyczy zarówno szkoleń otwartych, jak i zamkniętych. W przypadku tych ostatnich zwykle pojawia się deklaracja przystosowania programu do potrzeb uczestników. Czy jednak obietnica ta jest faktycznie realizowana?

Część firm zapyta jedynie o Twoją branżę i tematykę, jaka Cię interesuje, zapowie dopasowanie omawianych case study i po chwili przygotuje ofertę. Tymczasem jeżeli szkoleniowcy naprawdę poważnie podchodzą do sprawy, jeszcze przed stworzeniem oferty zadadzą Ci szereg pytań dotyczących potencjalnych problemów, które mogą Cię szczególnie interesować, obecnego poziomu kompetencji osób wysyłanych na szkolenie itp. Dzięki temu możliwe będzie realne dopasowanie agendy w taki sposób, aby przekazać możliwie dużo przydatnych informacji.

Kompetencje szkoleniowców

Nie ważne, jaka ma być docelowa tematyka szkolenia: obsługa klienta, negocjacje czy szkolenia sprzedażowe. Zawsze warto już na początku zweryfikować kompetencje osób prowadzących, a także jakość usług firmy, z której oferty chcemy skorzystać.

W przypadku szkoleniowców można to zrobić chociażby przez sprawdzenie notek na temat ich doświadczenia zawodowego. Z kolei, gdy mowa o firmie, można przeglądnąć opinie na jej temat i przejrzeć katalog szkoleń otwartych. Nawet jeżeli zależy Ci na szkoleniu zamkniętym, to właśnie tu możesz wstępnie poznać zakres podejmowanych tematów. Czasami widać to już w tytułach poszczególnych pozycji, w innych przypadkach trzeba dodatkowo przejrzeć agendy.

Czego szukać? Szczegółów. O ile wiele firm organizuje np. „szkolenia dla handlowców”, o tyle nie każda wyszczególnia osobno takie zagadnienia, jak utrzymanie klientów w sytuacjach konfliktowych, skuteczne argumentowanie cen wyższych, niż w przypadku konkurencji itp.

Warto też zwrócić uwagę na zakres podejmowanych tematów, ponieważ część szkoleń doskonale się uzupełnia. Jeżeli dana firma szkoleniowa organizuje zajęcia przygotowujące do wystąpień publicznych – świetnie. Tego typu umiejętności doskonale współgrają z kompetencjami, jakie są przekazywane w trakcie szkolenia dla handlowców.

Konsultacje po szkoleniach

Część firm po zakończeniu sesji uznaje szkolenia za zakończone. Tymczasem profesjonaliści doskonale zdają sobie sprawę, że wiele pytań nasuwa się dopiero w momencie, gdy kursanci zastanawiają się, w jaki sposób wykorzystać nabyte umiejętności. Dlatego też zwracaj uwagę na zawartą w ofercie szkoleniowej możliwość korzystania z bezpłatnych konsultacji przez określony czas po zakończeniu samego szkolenia. Ma to bezpośrednie przełożenie na to, w jaki sposób wdrożysz w życie nabytą wiedzę.

Może Ci się również spodoba